[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 16، شماره 2 - ( سال شانزدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 93 1393 ) ::
جلد 16 شماره 2 صفحات 1-14 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تجربی اثرات بالک شبکه ای بر مشخصات آیرودینامیکی یک مدل‌ بال در عدد رینولدز پایین
علیرضا نادری، حمیدرضا ابراهیمیان، احمد شرفی
چکیده:   (427 مشاهده)

در این تحقیق، به بررسی تجربی اثر بالک شبکه ­ای و اندازه و تعداد انگشتی­ های آن بر روی الگوی جریان سطح بالایی یک مدل بال و همچنین ضرایب آیرودینامیکی برآ و پسای آن در سرعت پایین پرداخته شده است. بررسی­ ها در سرعت جریان آزاد 7/24 متر بر ثانیه که متناظر با عدد رینولدز 101000 است و در زوایای حمله 2- تا 21 درجه انجام شده­ اند. مدل بال استفاده شده، مستطیل شکل بوده و دارای ضریب منظری 57/4 می­ باشد. ایرفویل مقطع بال NACA 2306 است. آزمایش­ های تجربی شامل آشکارسازی جریان روی سطح بالایی بال توسط تافت و اندازه­گیری ضرآیب برآ و پسا می­ باشند. نتایج نشان می­ دهند که در زوایای حمله پایین، اضافه نمودن بالک تأثیر چندانی بر ضرایب برآ و پسا ندارد، ولی با افزایش زاویه حمله این تأثیر بیشتر می­ شود. همچنین بیشترین مقدار نیروی برآ و کمترین مقدار نیروی پسا مربوط به حالتی است که 4 بالک استفاده شده در نوک بال از بلند به کوتاه نسبت به لبه حمله چیده شده­ اند.

واژه‌های کلیدی: بالک شبکه ای، ضریب برآ، ضریب پسای القایی، آشکارسازی جریان، عدد رینولدز پایین
متن کامل [PDF 1239 kb]   (61 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مباحث طراحی آیرودینامیکی و سازه ای سامانه های پروازی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Experimental Investigation of Grid Winglet Effects on Aerodynamic Characteristics of a Wing Model at Low Reynolds Number. JoAE. 2015; 16 (2) :1-14
URL: http://joae.ir/article-1-72-fa.html

نادری علیرضا، ابراهیمیان حمیدرضا، شرفی احمد. بررسی تجربی اثرات بالک شبکه ای بر مشخصات آیرودینامیکی یک مدل‌ بال در عدد رینولدز پایین. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1393; 16 (2) :1-14

URL: http://joae.ir/article-1-72-fa.html



سال 16، شماره 2 - ( سال شانزدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 93 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.71 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638