[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 17، شماره 2 - ( سال هفدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 94 1394 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 73-81 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر زاویه براده و سرعت برش روی تنش های پسماند در فرآیند خان کشی آلیاژ Ti6Al4V مورد استفاده در موتورهای هوایی
دکتر محمد کاظمی نصرآبادی
چکیده:   (659 مشاهده)

آلیاژهای تیتانیوم به علت خاصیت مقاوم به خوردگی و نسبت مقاومت به وزن عالی، در صناع هوانوردی و هوافضا به طور وسیع مورد استفاده قرار می­ گیرند. فرآیند ماشین­کاری ممکن است خواص ماده و تنش­ های پسماند در سطح یا لایه­ های نزدیک به سطح قطعه­ کار را تحت تاثیر قرار دهد. تنش ­های پسماند نقش مهمی در کارایی قطعات ماشین­کاری شده دارند. این تنش ­ها به پارامترهای ماشین­کاری از قبیل سرعت برشی، نرخ پیشروی و زاویه براده، هندسه ابزار و شرایط روانکاری بستگی دارند. در این تحقیق شبیه­ سازی فرآیند خان­ کشی قطعه­ کار تیتانیومی آلیاژTi6Al4V  در محیط نرم افزار آباکوس انجام می­ گردد. پس از مدل­ سازی فرآیند،  اثر زاویه براده روی تنش­ های پسماند برای زوایای براده 5، 10، 15 و 20 در سرعت­ های برشی 15، 30 و 45 متر بر دقیقه آنالیز شده است. همچنین اثر سرعت برشی روی توزیع تنش­ های پسماند با استفاده از سه مقدار مختلف سرعت برشی 15، 30 و 45 متر بر دقیقه و عمق برشی ثابت 05/0 میلی­متر و زاویه براده 5 درجه مورد بررسی قرار گرفته است.

واژه‌های کلیدی: ماشین کاری، تنش های پسماند، زاویه براده، سرعت برشی، خان کشی
متن کامل [PDF 345 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روش های ساخت قطعات و سامانه های هوایی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of rake angle and cutting speed on residual stress in broaching process of Ti6Al4V for air engines. JoAE. 2016; 17 (2) :73-81
URL: http://joae.ir/article-1-58-fa.html

کاظمی نصرآبادی محمد. اثر زاویه براده و سرعت برش روی تنش های پسماند در فرآیند خان کشی آلیاژ Ti6Al4V مورد استفاده در موتورهای هوایی. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1394; 17 (2) :73-81

URL: http://joae.ir/article-1-58-fa.html



سال 17، شماره 2 - ( سال هفدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 94 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3638