[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 17، شماره 2 - ( سال هفدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 94 1394 ) ::
جلد 17 شماره 2 صفحات 57-72 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی چندهدفی مسیر نشست اضطراری یک هواپیما بر اساس پایه‌های حرکتی
دکتر داود اسدی ، دکتر مهدی سبزه پرور، علی نگهبان برون
چکیده:   (748 مشاهده)

این مقاله یک روش کارآمد برای تعیین وزن ­های توابع هزینه در مسئله بهینه­ سازی چند هدفی مسیر هواپیما با بال چپ آسیب دیده در حضور موانع ارائه می­ کند. برای طراحی مسیر بر اساس روش ارائه شده توابع هزینه مختلف شامل دوری از موانع، اندیس ارزش ایمنی و الزامات نشست ایمن مانند موقعیت و جهت باند، سرعت و زاویه گلاید تعریف می­ شود. برای طراحی مسیر از استراتژی میدان پتانسیل برای تولید مسیر نشست استفاده می ­شود. الگوریتم طراحی مسیر از پایه ­های حرکتی هواپیمای آسیب­ دیده شامل شرایط تریم و مانور بین شرایط تریم برای طراحی مسیر استفاده می­ کند. در بهینه­ سازی چند هدفی (چندین تابع هزینه)، توابع هزینه معمولا در تقابل و یا تضاد با یکدیگر هستند که مانع بهینه ­سازی همزمان از دیدگاه تمامی توابع هزینه می­ شود. با توجه به تعریف توابع هزینه مختلف برای طراحی مسیر در این مقاله، وزن­ های بهینه بر اساس آنالیز پرتو و مقایسه دو به دو توابع هزینه نرمالیزه شده استخراج می ­شود و تابع هزینه کل بر اساس روش جمع وزن­ دار تعریف می­ شود. نتایج شبیه ­سازی موثر بودن روش پیشنهادی برای انتخاب وزن­ های توابع هزینه در تولید مسیر نشست ایمن را نشان می­ دهد.

واژه‌های کلیدی: چند هدفی، طراحی مسیر، نشست اضطراری، پایه‌های حرکتی
متن کامل [PDF 603 kb]   (93 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مکانیک پرواز و طراحی مانورهای پروازی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Multi-Objective Emergency Landing Trajectory Design Based on Motion Primitives. JoAE. 2016; 17 (2) :57-72
URL: http://joae.ir/article-1-57-fa.html

اسدی داود، سبزه پرور مهدی، نگهبان برون علی. طراحی چندهدفی مسیر نشست اضطراری یک هواپیما بر اساس پایه‌های حرکتی . نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1394; 17 (2) :57-72

URL: http://joae.ir/article-1-57-fa.html



سال 17، شماره 2 - ( سال هفدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 94 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3705