[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 17، شماره 1 - ( سال هفدهم - شماره اول - بهار و تابستان 94 1394 ) ::
جلد 17 شماره 1 صفحات 65-74 برگشت به فهرست نسخه ها
بهینه سازی پارامتری هدایت تناسبی افزوده با ملاحظه قابلیت های عملکردی و مانوری
امیر عزیزی، جلال کریمی ، دکتر سیدحسین ساداتی
چکیده:   (889 مشاهده)

معمولاً در توسعه قوانین هدایت، قابلیت­های عملکردی وسیله پرنده در نظر گرفته نمی‌شود و همین مسأله می‌تواند باعث اشباع فرامین صادره و نهایتاً عملکرد نامناسب سیستم هدایت و کنترل یکپارچه شود. در تحقیق حاضر، مقادیر پارامترهای قانون هدایت تناسبی افزوده با لحاظ توانایی­ های عملکردی و مانوری وسیله پرنده در شرایط پروازی مختلف، بهینه‌سازی شده است. برخلاف قانون ناوبری تناسبی افزوده، در این قانون پارامترهای سیستم هدایت ثابت نبوده و تابعی از شرایط محیطی و سناریوی درگیری است. برای این منظور، در شرایط پروازی و سناریوهای درگیری مختلف، مساله بهینه‌سازی چندمعیاری شامل قیود عملکردی و توابع هدف خطای فاصله، حداکثر شتاب فرمان و زمان پرواز، شکل داده شده و برای حل از الگوریتم بهینه‌سازی NSGA-II استفاده شده است. قیود حداکثر شتاب فرمان ثابت نبوده و متناسب با قابلیت عملکردی وسیله در شرایط پروازی انتخاب می‌شوند. نتایج شبیه­سازی سناریوهای مختلف، بهبود عملکرد قانون هدایت ارائه شده را در مقایسه با روش‌های متداول نشان می‌دهد.

واژه‌های کلیدی: هدایت و کنترل یکپارچه، قانون ناوبری تناسبی، قیود عملکردی، بهینه‌سازی چند معیاری
متن کامل [PDF 355 kb]   (135 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مکانیک پرواز و طراحی مانورهای پروازی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Parametric Optimization of Augmented Proportional Navigation Law Considering Performance and Maneuvering Capabilities. JoAE. 2015; 17 (1) :65-74
URL: http://joae.ir/article-1-50-fa.html

عزیزی امیر، کریمی جلال، ساداتی سیدحسین. بهینه سازی پارامتری هدایت تناسبی افزوده با ملاحظه قابلیت های عملکردی و مانوری. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1394; 17 (1) :65-74

URL: http://joae.ir/article-1-50-fa.html



سال 17، شماره 1 - ( سال هفدهم - شماره اول - بهار و تابستان 94 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3764