به دنبال احداث فرودگاه های جدید در کشور و توسعه صنعت هوانوردی و حساسیت در امر خدمت رسانی مطلوب به مسافرین به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت گردشگری کشور، ارزیابی عملکرد و تخمین میزان کارایی فرودگاههای کشور و شرکتهای حمل و نقل هوایی به مسئله مهمی تبدیل شدهاست. با این حال تحقیقات بسیار کمی در مورد تجزیه سیستم فرودگاهها با دیدگاه شبکه تحلیل پوششی دادهها و بحث در مورد یافتن علل ناکارایی زیرواحدهای موثر در عملکرد وجود دارد. جهت ارزیابی عملکرد فرودگاه ها تاکنون از دیدگاه مستقل درشبکه تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است که در این دیدگاه به دلیل ماهیت مقادیر میانی همواره مشکلاتی وجود دارد. در این مقاله برای نخستین بار جهت ارزیابی عملکرد 30 فرودگاه در ایران در سال 1394، از دیدگاه مشارکتی زیرواحدها استفاده میگردد و علاوه بر آن عوامل ناکارایی در حالت مشارکتی الویت دار در زیرواحد ها بررسی میگردد. ابتکار ما در این مقاله ارائه روشی نوین است تا در حالتی که کارایی فرودگاهو کارایی زیرواحد حمل و نقل هوایی از نظر اهمیت از الویت بیشتری برخوردار است، علل ناکارایی عارضه یابی شده و فرودگاهها بر اساس آن ارزیابی گردد.
ظهیری, پریسا, باقرزاده ولمی, هادی, & میربلوکی, مهناز. (1396). ارزیابی کارایی فرودگاه های ایران با بهره گیری از روش تحلیل پوششی داده های شبکه دومرحله ای الویت دار. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19(2), 12-28.
MLA
پریسا ظهیری; هادی باقرزاده ولمی; مهناز میربلوکی. "ارزیابی کارایی فرودگاه های ایران با بهره گیری از روش تحلیل پوششی داده های شبکه دومرحله ای الویت دار". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19, 2, 1396, 12-28.
HARVARD
ظهیری, پریسا, باقرزاده ولمی, هادی, میربلوکی, مهناز. (1396). 'ارزیابی کارایی فرودگاه های ایران با بهره گیری از روش تحلیل پوششی داده های شبکه دومرحله ای الویت دار', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 19(2), pp. 12-28.
VANCOUVER
ظهیری, پریسا, باقرزاده ولمی, هادی, میربلوکی, مهناز. ارزیابی کارایی فرودگاه های ایران با بهره گیری از روش تحلیل پوششی داده های شبکه دومرحله ای الویت دار. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1396; 19(2): 12-28.