با بررسیهای انجام شده به روی میکروتوربین گازی 180-85GTCp مشخص گردید که عیوب قسمت داغ موتور دارای فراوانی قابل ملاحظهای می باشند. موتور مذکور الزاماتی را مبنی بر محدودیت کارکرد مداوم دارد و در صورت عدم رعایت این الزامات، بیشترین صدمه متوجه قسمت گرم موتور خواهد بود. از این رو با استفاده از روشهای عددی که ضمن داشتن دقت کافی، هزینه بسیار پایینتری را نسبت به انجام آزمایش دارند، میتوان توزیع فشار، سرعت و دمای خروجی محفظه احتراق استوانهای واقعی میکروتوربین را به دست آورده و با ارائه هندسهای جدید، عملکرد مناسبتری را برای محفظه احتراق حاصل نمود. تغییرات هندسی در نوع و محل سوراخهای خنککاری لایهای و سوراخهای رقیقسازی سبب به دست آوردن پروفیل دمای مناسبتری در نزدیک دیواره و خروجی محفظه احتراق خواهد شد. با به دست آوردن توزیع دمای مناسب در مجاورت دیواره و در خروجی محفظه میتوان عیوب محفظه احتراق و عیوب توربین را کاهش داد. مقایسه پروفیلهای دما در هندسه اصلی و هندسههای بهینه سازی شده نشان میدهد که پروفیل دمای خروجی در هندسه جدید دارای پیکهای دمایی کمتری نسبت به پروفیل اصلی بوده و پروفیل دما در آن یکنواختتر میباشد. متوسط دمای خروجی از محفظه احتراق اصلی 950 کلوین و متوسط دمای خروجی محفظه بهینه شده 1000 کلوین محاسبه شده، از این رو بازده حرارتی محفظه بهینه شده 8 درصد از بازده حرارتی محفظه اصلی بیشتر است.
صدیقی, محمد, اغنیا, مهدی, احمدخواه, انور, & نیسی, ولید. (1393). تحلیل عملکرد و بهینه سازی محفظه احتراق میکروتوربین به روش عددی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(2), 47-62.
MLA
محمد صدیقی; مهدی اغنیا; انور احمدخواه; ولید نیسی. "تحلیل عملکرد و بهینه سازی محفظه احتراق میکروتوربین به روش عددی". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16, 2, 1393, 47-62.
HARVARD
صدیقی, محمد, اغنیا, مهدی, احمدخواه, انور, نیسی, ولید. (1393). 'تحلیل عملکرد و بهینه سازی محفظه احتراق میکروتوربین به روش عددی', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(2), pp. 47-62.
VANCOUVER
صدیقی, محمد, اغنیا, مهدی, احمدخواه, انور, نیسی, ولید. تحلیل عملکرد و بهینه سازی محفظه احتراق میکروتوربین به روش عددی. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1393; 16(2): 47-62.