در این تحقیق، به بررسی تجربی اثر بالک شبکه ای و اندازه و تعداد انگشتی های آن بر روی الگوی جریان سطح بالایی یک مدل بال و همچنین ضرایب آیرودینامیکی برآ و پسای آن در سرعت پایین پرداخته شده است. بررسی ها در سرعت جریان آزاد 7/24 متر بر ثانیه که متناظر با عدد رینولدز 101000 است و در زوایای حمله 2- تا 21 درجه انجام شده اند. مدل بال استفاده شده، مستطیل شکل بوده و دارای ضریب منظری 57/4 می باشد. ایرفویل مقطع بال NACA 2306 است. آزمایش های تجربی شامل آشکارسازی جریان روی سطح بالایی بال توسط تافت و اندازهگیری ضرآیب برآ و پسا می باشند. نتایج نشان می دهند که در زوایای حمله پایین، اضافه نمودن بالک تأثیر چندانی بر ضرایب برآ و پسا ندارد، ولی با افزایش زاویه حمله این تأثیر بیشتر می شود. همچنین بیشترین مقدار نیروی برآ و کمترین مقدار نیروی پسا مربوط به حالتی است که 4 بالک استفاده شده در نوک بال از بلند به کوتاه نسبت به لبه حمله چیده شده اند.
نادری, علیرضا, ابراهیمیان, حمیدرضا, & شرفی, احمد. (1393). بررسی تجربی اثرات بالک شبکه ای بر مشخصات آیرودینامیکی یک مدل بال در عدد رینولدز پایین. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(2), 1-14.
MLA
علیرضا نادری; حمیدرضا ابراهیمیان; احمد شرفی. "بررسی تجربی اثرات بالک شبکه ای بر مشخصات آیرودینامیکی یک مدل بال در عدد رینولدز پایین". نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16, 2, 1393, 1-14.
HARVARD
نادری, علیرضا, ابراهیمیان, حمیدرضا, شرفی, احمد. (1393). 'بررسی تجربی اثرات بالک شبکه ای بر مشخصات آیرودینامیکی یک مدل بال در عدد رینولدز پایین', نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 16(2), pp. 1-14.
VANCOUVER
نادری, علیرضا, ابراهیمیان, حمیدرضا, شرفی, احمد. بررسی تجربی اثرات بالک شبکه ای بر مشخصات آیرودینامیکی یک مدل بال در عدد رینولدز پایین. نشریه علمی پژوهشی مهندسی هوانوردی, 1393; 16(2): 1-14.