[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 16، شماره 1 - ( سال شانزدهم - شماره اول - بهار و تابستان 93 1393 ) ::
جلد 16 شماره 1 صفحات 65-74 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت
حسن شاه صفی، رضا خاکی ، مرتضی باقری
چکیده:   (733 مشاهده)

یکی از مشکلات در تحلیل سازه­ های پیچیده، اعمال بارها و تعیین قیود مربوط به شرایط مرزی می­ باشد. استفاده از بار گسترده برای بارگذاری آیرودینامیکی مناسب است، ولی در صورت هم­زمانی با بارگذاری اینرسی، شبیه ­سازی آن با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود. در این مقاله روش جدیدی برای اعمال هم­زمان بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت ارائه شده است. در این روش بار معادل آیرودینامیکی و اینرسی به­ صورت توزیع فشار مجهول در نظر گرفته شده و سطوح مورد بررسی به نوارهایی تقسیم گردید؛ با این کار، مقدار فشار روی نوارها به­ عنوان متغیرهای بهینه­ سازی در نظر گرفته شد. تابع هدف طوری انتخاب شد که به­ طور هم­زمان مقادیر نیروهای برآ، پسا و گشتاور پیچشی ناشی از این نیروها به ­خوبی ارضا شوند. از مزایای روش این است که توزیع فشار به هندسه سطوح اعمال می گردد و با تغییر المان­ بندی، نیازی به بارگذاری مجدد نمی ­باشد. برای اطمینان از صحت این روش، از یک نمونه بال و بدنه هواپیما استفاده شده و بر روی مدل المان محدود آن، این روش اعمال گردیده و در نهایت، نتایج مطلوبی به­ دست آمد. در واقع، نتایج حاصله نشان­ دهنده کارایی خوب این روش می‌باشد.

واژه‌های کلیدی: بارگذاری، الگوریتم ژنتیک، المان محدود، آیرودینامیک، نگاشت
متن کامل [PDF 948 kb]   (141 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مباحث طراحی آیرودینامیکی و سازه ای سامانه های پروازی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigation of a Method for Aerodynamic and Inertial Loading on Aircraft Finite Element Model Using Genetic Algorithm and Mapping. JoAE. 2014; 16 (1) :65-74
URL: http://joae.ir/article-1-99-fa.html

شاه صفی حسن، خاکی رضا، باقری مرتضی. ارائه روشی جهت اعمال بارگذاری آیرودینامیکی و بار اینرسی بر روی مدل المان محدود هواپیما با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش نگاشت. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1393; 16 (1) :65-74

URL: http://joae.ir/article-1-99-fa.html



سال 16، شماره 1 - ( سال شانزدهم - شماره اول - بهار و تابستان 93 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3790