[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 20، شماره 2 - ( سال بیستم، شماره دوم، پاییز و زمستان 97 1397 ) ::
جلد 20 شماره 2 صفحات 56-66 برگشت به فهرست نسخه ها
جبران‌سازی مقاوم شیب خطای رادوم با تکنیک سنتز µ
آقای مهدی خشروی سامانی، آقای مهدی نیکوسخن، دکتر ایمان محمدزمان*
چکیده:   (45 مشاهده)
به دلیل ماهیت رادوم در انحراف امواج در رهگیرهای هدایت‌شونده از نوع راداری، خطای برخورد به هدف افزایش می­یابد و بعضاً موجب ناپایداری سیستم می­­­­­شود. از طرفی رادوم منجر به یک فیدبک ناخواسته در حلقه هدایت می‌شود که مشابه حلقه‌های فیدبک مرسوم که در آن خروجی باید سیگنال کنترلی مطلوب را تعقیب کند، نمی‌باشد. در این مقاله ابتدا اثر مخرب رادوم در پایداری و عملکرد حلقه هدایت بررسی و تحلیل شده است. سپس با پیشنهاد افزودن یک بلوک انتگرال‌گیر مجازی، مسئله جبران‌سازی رادوم به یک مسئله متداول کنترلی تبدیل شده‌است بطوریکه می‌توان معیارهای کارآیی را در قالب یک مساله کنترلی تعریف نمود. سپس جهت طراحی جبران‌ساز، باتوجه به نوع عدم‌قطعیت رادوم که از نوع پارامتری می­باشد، از روش مقاوم سنتز µ استفاده شده‌است. نتایج شبیه‌سازی و تحلیل‌های پایداری نشان‌دهنده تضمین پایداری و همچنین بهبود محسوس عملکرد سیستم هدایت در حضور خطای رادوم می‌باشد.
 
واژه‌های کلیدی: ریدوم، پایداری و عملکرد حلقه هدایت، عدم‌قطعیت پارامتری، کنترل مقاوم، تکنیک سنتز µ
متن کامل [PDF 597 kb]   (17 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی - کاربردی | موضوع مقاله: هدایت، ناوبری و کنترل سامانه های پروازی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


خشروی سامانی مهدی، نیکوسخن مهدی، محمدزمان ایمان. جبران‌سازی مقاوم شیب خطای رادوم با تکنیک سنتز µ. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1397; 20 (2) :56-66

URL: http://joae.ir/article-1-176-fa.html



سال 20، شماره 2 - ( سال بیستم، شماره دوم، پاییز و زمستان 97 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3977