[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: سال 19، شماره 2 - ( سال نوزدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 96 1396 ) ::
جلد 19 شماره 2 صفحات 44-54 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عددی جدایش محموله از بال هواپیما و مطالعه پارامترهای مؤثر بر مقدار سقوط محموله
انور احمدخواه ، مهدی نیک‌نژاد
چکیده:   (58 مشاهده)

این مقاله به شبیه‌سازی عددی جدایش محموله از بال هواپیما می‌پردازد. در این مطالعه اثر 4 متغیر  نسبت منظری بال، نسبت منظری محموله، نیروی بیرون‌انداز جلویی و پشتی مورد بررسی قرار گرفته است. شبکه مورد استفاده برای گسسته‌سازی میدان حل جریان، از نوع شبکه بی‌سازمان بوده و معادلات حاکم بر جریان، معادلات اویلر هستند که به صورت هم‌زمان، با کد 6 درجه آزادی حرکت جسم صلب حل می‌شوند تا مسیر حرکت محموله به دست آید. نتایج روش حل عددی با داده‌های تجربی ارائه شده توسط مرکز توسعه مهندسی آرنولد مقایسه و تطابق مناسبی بین آن‌ها مشاهده شد. برای مشخص کردن تعداد حل‌های عددی مورد نیاز برای بررسی اثر متغیرها، از روش باکس- بنکن که یکی از روش‌های مرسوم طراحی آزمایش است، استفاده گردید. مدل مقدار سقوط محموله در راستای گرانش ارائه و مشخص شد که مهم‌ترین عامل تعیین مقدار سقوط، نسبت منظری محموله است و نسبت منظری بال کمترین تأثیر را دارد.

واژه‌های کلیدی: شبیه‌سازی عددی، جدایش محموله، طراحی آزمایش، مدل مقدار سقوط محموله
متن کامل [PDF 1200 kb]   (24 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی - کاربردی | موضوع مقاله: مباحث طراحی آیرودینامیکی و سازه ای سامانه های پروازی
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


احمدخواه انور، نیک‌نژاد مهدی. بررسی عددی جدایش محموله از بال هواپیما و مطالعه پارامترهای مؤثر بر مقدار سقوط محموله. نشریه علمی-پژوهشی مهندسی هوانوردی. 1396; 19 (2) :44-54

URL: http://joae.ir/article-1-169-fa.html



سال 19، شماره 2 - ( سال نوزدهم، شماره دوم، پاییز و زمستان 96 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه علمی - پژوهشی مهندسی هوانوردی Journal of Aeronautical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781